Op reis - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Yana Last - WaarBenJij.nu Op reis - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Yana Last - WaarBenJij.nu

Op reis

Door: Yana

Blijf op de hoogte en volg Yana

20 Juni 2014 | Nederland, Schiphol

Helaas werkte de wifi op Schiphol niet helemaal mee, maar voor de sfeer hier m'n berichtje van gisteren:

Vanochtend was een van die zeldzame ochtenden waarop je na de eerste seconde al weet dat dit een goede dag is. Nu is wakker worden op Feeling Good van Michael Bublé altijd wel lekker, maar de tekst ‘Birds flying high…’ krijgt opeens een heel andere betekenis wanneer je zelf over minder dan 12 uur in het vliegtuig naar Zuid-Afrika stapt.

Zuid-Afrika, het land van Nelson Mandela en het WK waar we nog niet van Spanje wonnen. Zuid-Afrika, de hele wereld in één land. Om deze reden wilde ik erheen, ook al zie ik nu uiteindelijk ‘alleen’ het Kruger National Park. Het plan om te gaan backpacken langs de Wildcoast heeft de eindfase nooit gehaald, het plan om vrijwilligerswerk te gaan doen wel. Eerst 2 weken naar Bushschool Daktari, waar verweesde of gewonde dieren verzorgd worden en als educatiemiddel dienen voor lokale jongeren. Elke week komt er een nieuw groepje naar Daktari om voor het eerst les te krijgen in een klas die kleiner is dan (de soms voor hun gebruikelijke) 100 personen en om uit te vinden hoe belangrijk toerisme is voor het park, hunzelf en het land. Bij het volgende project ben ik degene die les krijgt, en wel over het beheren van een wildreservaat; spoorzoeken, alles over olifanten en heeeeel veel tochten door het park (waarvan een deel te voet).

Nu zit ik stuiterend en met een beetje (oké, behoorlijk) klamme handjes in de lounge van Schiphol. Nog drie vluchten (waarvan één in een propellorvliegtuigje over de Drakensbergen, je schijnt je eerste bavianen vanuit het vliegtuig te kunnen spotten) te gaan en ik zie voor het eerst het echte Afrika! Tot over vier weken!
(tenminste, als ik geen leuke ranger vind om mee te trouwen)

• 21 Juni 2014 - 10:05

Linda:

Het begint al leuk, leest lekker! Gelukkig weten we al dat je goed in Zuid-Afrika bent aangekomen. Dat is fijn. Ik ben benieuwd naar al je avonturen en blijf je dus volgen, of je dat nou leuk vindt of niet! ;-)

• 21 Juni 2014 - 10:29

Henk:

Mooie stijl. Houd ons op de hoogte hoe het met de gekleurde kinderwens gaat.

Kusjes Henk

• 21 Juni 2014 - 12:28

Anniek:

Hoi Yana!
    Super verhaal, echt een verhaal wat ik had verwacht van jou :P
    Veel plezier daar en natuurlijk gaan we je missen in de dansles!!
    Xxx

• 21 Juni 2014 - 14:53

Tineke:

Ha Yana. Leuk om je zo te volgen. Veel plezier en groetjes!

• 27 Juni 2014 - 11:55

Ada:

Ben benieuwd naar je belevenissen. Ik heb van je begrepen dat verbinding krijgen met internet erg lastig is. Maar even geen Facebook, Wifi en E-mail is ook wel even lekker. Helemaal er tussenuit.